Förmiddagen gick undan..

Efter att jag bestämt mig för att inte orka diska så gick jag och Anna på en promenad. Lagomt vid hotellet kom vi på att vi skulle gå till farmor och fastrarna och hälsa på. Sagt och gjort, men dom var inte hemma så vi fick gå ner till lekparken. Den turen var tråkig ansåg Anna så hon knoppade ihop och tog en lur.

Där gick jag, vid 10 på en söndag, i solen (dock utan glajjerna eftersom dottern gömt dem) och undrade hur många som var vakna egentligen. Bra nog ingen. 2 flickor cyklade förbi och en barnfamilj var ute på gården och lekte. Annars var det dött på byn. Bara vi som tog vara på sommaren =)

Sedan vi gungat lite med Bosse och Maria (Erikas dockor) så vaknade Anna och fick gunga lite innan vi begav oss till Åkervägen för lite lunch. Erika och Anna åt blodpudding (huvva) och jag och Åsa smaskade skinksallad och hemagjort dressing. Det var gott kan jag lova! Blir hungrig bara jag tänker på det :p

Drack kaffe på altanen och käkade lite glass innan det blev lek för småtjejerna i sandlådan och på gräsmattan.
Jag och Anna promenerade hemåt igen och var väl hemma vid 13 tiden. Nu sover min älskling, urs, hon mår inte alls bra av värmen inte.. :( Mammas skatt är så varm så varm. Men en svalkande dusch då och då lättar lite =)

Ikväll ska vi käka middag med alla fastrar (eller de 2 som är hemma) och farmor, pizza blir det på menyn. Passar utmärkt! Ikväll sen kommer Micke hem och han har med sig faster nr 3, JB ifrån Skäran. Ska bli så skönt! Hoppas det fina vädret håller i sig så man kanske kan åka och bada lite tillsammans allihopa.

Puss på pannan!

Kommentarer
Postat av: MammaIda

Vad du är GO Marie!

Lämnar alltid en uppiggande kommentar, tack! :)

Kram!

2009-08-09 @ 22:10:44
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Linda

Blev det nåt bad?

2009-08-10 @ 09:32:32
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Va duktig du var igår gumman!Ja visst var det härligt i solen igår, jag tog en rejäl promenad jag oxå, med stavarna & underbar musik i lurarna =)

Kramen på er

2009-08-10 @ 11:01:11
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0