23/6-09

Idag har vi njutit av solen, varit på apoteket och köpt ögonlappar till skruttans högeröga och hälsat på min gammelfarmor. Hem, myste en stund och sen ringer telefonen.

A: "Hej, det är A från bemanningen, kan du jobba ikväll?"
J (jag): "Jaa det kan jag nog, vad är det för tider?"
A: "16,00-20,00, det är på Björken med G, han skulle nog bli jätteglad om du kunde."
Vadå övertalning?!
J: "Ja men det kan jag nog göra, jag har nog barnvakt till Skruttan.."
A: "Meeeeeeeen vad bra! Kan du jobba i morgon med?"
A: Bla bla bla bla bla bla, "Kan du jobba torsdag kväll?"
J: "Ja, torsdag kväll går bra, vilka tider?"
A: "15,00-20-30."
J: "Ja men det går bra."
A: "Vad bra. Vet du vad du är?"
J: "Nej vadå?"
A: "En stjärna!"
J: "Jag vet"

Så ikväll har jag jobbat och Skruttan har varit med sin mormor, vad skulle jag göra om inte hon kunde hjälpa mig nu när Micke är borta.. Jobba måste/vill jag ju göra.. Jaja.. Som tur är så går ju det mesta att lösa, som tur är =D

Kvällen gick bra, när jag kom hem så hade skruttan ganska nyligen somnat, men hon vaknade och det tog ungefär 20 minuter innan hon somnde om igen. Mamma fick ta det, jag tror nog att det hade varit svårare om jag gått in och försökt. Då hade hon ju blivit glad över att mamma var hemma (lite självgod men så tror jag nog det blivit) och inte alls velat somna.. Hur som helst, tillslut så somnade hon efter några snurrningar i sängen.

I morgon kommer min söta syster hit och ska sova hos mig och Anna, det ska bli så himla roligt. =D Bara en massa tjej mys!! =D <3

Torsdag ska jag ju som sagt jobba och lördag med. 17,00-21,30. Så, det blir ingen crousing för min del, men kanske Skruttan får följa med mormor och Martin på en sväng och titta på lite bilar? =D Det blir nog spännande för henne, hon tycker väldigt mycket om bilar. Tänkte hyra mig nån film och köpa alldeles för mycke godis och dricka och roa mig själv på lördag kväll. Kanske ta i tu med den berömda "kaos-skrubben" med.. Vi får se vad orken sitter efter en kväll på jobbet. =D

Nu ska jag läsa bloggar och försöka få nån kontakt med donnan.. Vi får väl se hur det går.

Puss!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hade ni besök från Eken så det var därför ni hade låst? Det är lite pyssel med det där, det sla gudarna veta. Skulle verligen behövas en extra personal.



Annars gick det finfint att jobba! Berit, jag, Karin och Monica. Gillar verkligen Berit! Tycker det är skitkul att jobba med henne och det ska jag göra mkt i sommar så det blir bra! Karin hade jag inte träffat innan, hon i poolen, men hon är ju skitmysig!



Känns det skönt att ha jobb eller är det jobbigt? Jag tycker det känns bra att få ihop lite pengar, mindre bra att de dagar jag jobbar får jag ju ingen A-kassa så nästa månad blir det knapert i kassan eftersom lönen kommer en månad i efterhand. Dessutom är det lite jobbigt med barnvakt emellanåt, men jag hoppas det löser sig. Det är min underbara mamma som ställer upp oxå!

2009-06-23 @ 21:57:41
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Kjell

Ja, vad säger man. Vad skulle vi göra utan dej? Förmodligen skulle ju inte bara b-hammar utan även kommun samt en smärre del av länet gå under;)

2009-06-23 @ 22:13:51
Postat av: mammagladh

Cruising, vad är det för cruising i helgen? Noll koll Det händer ju så mycket på sommaren.



Sv: Rackarns osis med bilen, trist att alltid behöva byta någonting.



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-23 @ 22:17:41
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Anonym

Tack Marie! :)

Det vart en superbra dag!

KRAM!

2009-06-23 @ 23:16:56
Postat av: Sandra

Ja men sen så ska de ju funka för er. Alla barn är ju olika. och om de där sättet funkar så ska ni helt klart köra på de. :) så somnar hon bra och ni ;)



P.s Duktig du varit som vart iväg och jobbat :) Skönt me lite extra slantar. Förresten. hur funkar de med att du tar ut mammadagarna då?



Kram

2009-06-24 @ 10:25:28
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0