Hem hem hemma..

Japp, nu är vi hemma innanför våra egna trygga väggar. Risken att få parkeringsböter är minimal och det gillar vi =)

Hur som helst, när vi kom hem så for vi på affären direkt, innanför dörren stod en charmör. En blond charmör. Han tyckte att jag skulle köra mig själv i en säker konkurs genom att skaffa abonnemang till mobilen. "Det är så billigt, du skulle tjäna på det blah blah blah.." Jag sa snällt men bestämt nej. "Fundera på det, vi blir kvar hela helgen." Säger han och drar på smilet. Charmör. Han visste vad han skulle säga, då kommer nästa replik. "Vilken söt liten du har, hur gammal är hon?" Gaaaaaaaaaaaaaaaah, min svaga punkt. Nej, nu tackade jag för mig och handlade ist. Så jag räddade mig själv från att falla för charmen och ta ett abonnemang. Ett klokt val.

Väl hemma så ser jag 100 000 miljoner (skulle bli hemskt många 0:or) små spår, över över allt. På vägen, på gräsmattan-som-nu-mer-är-täckt-av-flera-meter-snö och på "stigen" - som var en väg - till vedboden. Spår av hare. Kul. jag har sagt det förr, det är fullt med djurliv här på Forsgränd. Juste, kattspår upp på bron var det med.

Svärmor ringde och bjöd på middag, hemmagjord pizza. Mumma!

Vid 7 kom vi hem, gatt väcka jänta som naturligtvis hunnit somna på den bilfärden på ca 2 minuter. Det var inte uppskattat. Men vi skulle byta till en torris, ta på pymmen och göra välling. Vi skippade gröten idag och tog välling ist. Nu sover hon iaf, mammas hjärta.

Ja det var väl vad min eftermiddag bestått av och nu ska jag läsa lite bloggar. Adios!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Inget att tacka för :)



Haha ja säg.. =P

2009-03-13 @ 20:31:06
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Ida L

Det gick jättebra men nu har jag fasiken träsmak i röven efter 9 timmars bilfärd. fy fasiken!

2009-03-13 @ 22:59:54
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Niclas

Tack tack! Så det blev inget abbonemang? :-)

2009-03-14 @ 10:55:45
URL: http://nickeshake.blogspot.com

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0