Fredag = dag 2 av inskolningen.

Dagen började helt klart bättre än nr 1.

Vaknade i god tid, var i god tid på dagis och hade det mysigt. Anna börjar bli mer och mer kavat nu på dagis, struntar TOTALT i mamman. Nog skär det lite i hjärtat, men det är ju kul att hon verkar trivas ganska bra redan. Klart, hon kommer ju och lappar igen de små hålen i hjärtat lite då och då. Hon vill ju inte att jag ska tro att hon inte behöver mig. :p

Hur som helst, vid 11 tiden så var vi färdiga med dagen, det räckte! 2 minuter efter att jag satt henne i bilstolen och typ startat bilen så hördes de söta snarkningarna i baksätet. Haha, att det kan vara så jobbigt att vara på dagis i 1.5 timme.. =)

For iaf på Wahlbergs och köpte ett par pippi mockasiner till henne och sen hem. Väl hemma fick hon lägga sig i vagnen och sova vidare. Och sov, det gjorde hon. Till kvart i 3!

Herregud, snacka om maratonsovning!

Och vad gjorde jag under den tiden?
Ingenting. Jag tittade på TV, vek inte tvätten, putsade inte fönstren och drack vatten. Skönt! :)

På kvällen for vi ner till Annas farmor och fastrar för att träffa gammelmormor och gammelmorfar som kommit från Lyksele på besök. Käkade kycklingwok och fikade efteråt.

Sen for vi på TIME och hyrde film och sen hem och stoppade lillteta under täcket vid 20 tiden.
Sedan vi började dagis så har Anna inte velat somna i sin säng, vet inte om det är just för att vi börjat dagis, eller vad det är. Men jag klagar faktiskt inte.. Det är väldigt mysigt att sitta med älsklings tjejen i knät i soffan. :) Igår tittade vi lite på Idol innan hon somnade, hon gillar musik! =)

Idag (lördag) har vi varit upp till Annas morfar och Josefin och busat. Efter lunchen så tog jag, Anna, Josefin och Bettan en lite promenad och nu sover Anna ute i vagnen och Bettan under skrivbordet.. =)

Kanske man skulle vika tvätten?

Kommentarer
Postat av: Linda

Celia hade också en sån period, fast det var lite innan hon började på dagis iofs.. men hon vägrade somna i egen säng, utan ville sitta i soffan med oss tills ögonen rasade ihop på'na :P

2009-10-17 @ 14:14:23
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad skönt att det går så bra med inskolningen :)

Hon kan ju vara lite otrygg i sig just nu, och tycker det är skönt i mammas eller pappas famn :)



De går nog till sig ska du se :)



Snygg design :) Mkt bättre än de som va ;) haha.



Låter som att ni har haft en mysig lördag.

Kram

2009-10-17 @ 15:39:07
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hallå där! Har du haft en bra dag?

2009-10-17 @ 16:28:16
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min dag har varit kanon verkligen. Händer hos dig nu på kvällen då?

2009-10-17 @ 18:52:57
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, ja det gør det med all sækerhet! ;) Celia var så i nån vecka tror jag, sen var det lika lætt som vanligt att få henne att somna. Bara att lægga ner na i sængen, sæga godnatt och stænga dørren. Man har haft en himla tur ændå, tror jag!

2009-10-17 @ 19:48:09
Postat av: Linda

Det var jag som kommenterade... namnet førsvann tror jag. Teknikens underbara værld!

2009-10-17 @ 19:50:08
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Marielle - Mamma Till Gabriel

Carroskrypin.blogg.se

2009-10-18 @ 16:33:39
URL: http://stoltmammamarielle.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0