Is it really that simple?

Idag bestämde sig min lilla flicka att hon inte behöver tutten längre. Say whaaaaaaaaat?! Vi har försökt länge och väl med att göra oss av med denna plastbit som förstör tänderna och har blivit ett beroende. Men, det har lixom inte blivit någonting med det. Jag har försökt att säga att tomten ska få den, så när julaftan kom så tänkte vi ge den till honom i ett paket. Det slutade i katastrof och för att inte få hela julhelgen kantad av gråt och tandagnissel så gav jag med mig. Hon fick väl nappen då.
.
.
Nu är vi här, idag, den 11/2-2011. Lite skruttunge och jag samtalade om denna förbannade napp idag igen. Jag sa att vi borde ge den till någon som behöver den bättre, som tex lillmoster i Vikbäcken. Nej, det tyckte hon inte. Inte ska väl hon få den heller. Nej, bättre var tydligen att kasta den.
.
.
"Jag kassa mamma?" säger ungen och ser galet nöjd ut.
"Ja, gör det. Kasta bort nappen du. Men kom ihåg att när du kastat den så är den borta sen." säger jag och litar inte alls på att detta ska gå vägen.
Ungen skubbar ut i köket, jag hör hur dörren till sopskåpet stängs med en smäll och små små fötter kommer kutandes tillbaka.
"Jag kassa den mamma!" säger det söta lilla barnet och slänger ut med armarna!
.
.
Så, nu hoppas vi att detta är det slutgiltiga. Att nu är det nog med nappen. Naturligtvis har jag en eller kanske två undangömda i ett skåp, på-uti-fall-att lixom.
.
.
Förhoppningsvis får de ligga där tills de stelnat och blivit hårda som betong.

Kommentarer
Postat av: jessica

spännande att höra hur detta nappmysterium gick?! hoppas på det bästa såklart att skruttan klarar sig!

klart även du blir gift! :) inte för att det känns så annorlunda från ett "vanligt förhållande"? samma sak, lata karlar över allt! ;) jag bor numera i vänersborg, skönt att vara på hemmaplan, och trivs som fisken i vattnet här på västkusten! haha du är väl som mig kanske, "surkärringen" som klagar på ljud! haha! kanske inte riktigt så illa, men anyway! Kram

2011-02-11 @ 10:03:18
URL: http://jessanblom.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0