It was only just a dream

Det är sällan jag minns mina drömmar.
Men de senaste nätterna har jag kommit ihåg en dröm (från varje natt alltså).
Första natten var det någonting om en stor gård. Jag ägde alltså denna gård.
Ett stort hus, skulle kunna tro att det var bonings huset liksom. Och 3 små hus och en ladugård. Ni vet, sådär gamla och halv slitna. Torrt gult gräs.
.
Jag bodde i en av de där småhusen, fast det var min gård, så det stora huset var tomt.
.
Ja, det är väl typ det jag minns av den.
.
.
Nu i natt hade jag en fiiiiiiiiin, romantiskt, gulligull dröm.
Den började med att jag och min mamma renoverade en övervåning. Slog ut väggar hejvilt och murade (?) upp nya, halva väggar. Oklart varför. Vi stötte på problem med murandet så min mamma ringde in en riktig heting som kom och hjälpte till att mura. När det var dax för lunch så satte jag mig ner och blundade (det är ju skitjobbigt att arbeta på riktigt liksom) och då kom denna heting och satte sig framför mig, lutade sig bakåt.
.
Aaaaah. What a feeling. Haha.
.
Vad som hände sen kan jag egentligen inte dela med mig av, för det är såååå fjantigt/fjolligt/löjligt/romantiskt/never-gonna-happen-moment. Så.
Men en fin dröm, det var det.
.
.
Nu gör vi oss redo för dagis. Så jag ska gå in i badrummet och tvätta-smörja-kleta i hela ansiktet.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0