4/10-11

Jaha, nu är kiddet inte liten längre. Nu är hon snart stortjej. 

Den 26e fyller hon 3 år. 3 ÅR! Shit.

Den 4 oktober ska hon för första gånger stiga innanför dörrarna hos tandläkaren. Hoppas det kommer gå bra och att hon inte biter den stackars tandhygienisten i fingrarna. Det är ingen omöjlighet. 

I morse när vi skulle käka frukost, så ville inte skruttan ha någon smörgås. Och ingen gröt. Hon ville ha en shake. Problemet i det, är att själva pulvret som jag använder innehåller möjlk. Och det rimmar ju inte alls bra med hennes komjölksprotein- allergi. Så hon fick enbart Proviva och blåbär. Lika glad är hon för det, men det är ingen vidare frukost att stå sig på direkt. 

Så vi fick göra en kompremiss. Just, jag FÖRHANDLADE med min 3 åring- to- be. Hon fick en shake om hon åt macka också. Okej, om JAG också åt en macka. SUCK. Jag kan bara inte äta på morgonen. Hela insidan vill bara vända sig ut och in i ren protest. Men, kiddet måste äta innan hon ger sig iväg på förskolan. 

Så mamman åt en jävla macka. Och drack kaffe. Och drack en shake. 

Duktig mamma. 

Nu ska jag lägga mig i soffan bredvid kiddet och kika på Aladin innan det är dax att göra middag. Vilket jag ser på klockan egentligen är alldeles strax. 

Adios mina små lovers!

Kommentarer
Postat av: Gröna Lådans grundare

Innan du vet ordet av så har lillskruttan packat en grön låda med en macka åt dig ... HAHAHA!!!!

2011-09-16 @ 19:44:59

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0