Bad

Ni vet den där känslan, känslan av att inte riktigt räcka till. När man ifrågasätter sig själv, de saker man gör, de saker man beslutar och till och med de tankar man har.

När man vrider och vänder på allting;
Skulle jag ha sagt så, gjort så, tänkt så...?
Varför gjorde jag så? Varför tänkte jag så?

Räcker det till, am I good enough?

Jag gör så gott jag kan.
Jag försöker tänka mig för innan jag säger någonting. Oftast är det väl uttänkt för att få fram det jag vill ha fram utan att riskera att göra någon annan förvirrad eller att någonting ska kunna ha ett uttrymme för att misstolkas.

Ibland hinner jag inte tänka efter innan. Ibland blir det fel, ibland blir det precis så som det borde, men inte så som jag tänkt att det skulle bli men med samma slutresultat.

I de flesta fall, mer eller midre tandagnissel och delvist missnöje från någon sida.

Jag önskar att jag hade mer tålamod.
Jag önskar jag hade mer "jävlar anama".
Jag önskar att allting skulle vara enkelt.
Jag önskar jag hade alla svar.

Jag önskar att vissa beslut, aldrig behöver genomföras.
Jag önskar att de endast får stanna i "planeringsfasen" och aldrig komma vidare till genomförandet.

Jag önskar att mitt lilla älskade troll ska växa upp och bli en trygg, självsäker och envis liten trollunge.

Jag önskar att vissa delar av livet var helt annorlunda, kanske blir de det tillslut.

Jag hoppas ingen människa i världen får känna den förvirring och maktlöshet som stundvis tar över på insidan.

Känslan av att inte räcka till, inte vara "good enough".

För det är man. Det är bara det att hjärnan vet det, men hjärtat skriker efter ett bevis.

God natt
/eder tant


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0