Can not

Neeeeeeeeeeeeej. 

Vaknade i morse med en tjock känsla i bröstkorgen. Snuva som inte ger med sig med nässpray och en smula ömmande känsla vid djupandning. 

Aldrig känner man väl ett sådant behov att just "djup andas" när man VET att det eventuellt, troligen kommer ömma lite sådär i bröstkorgen när man gör det. Så fungerar jag iaf. 

Fan. Jag har inte tid/ork/lust att bli sjuk nu. Jag som tycker att jag "klarat" mig så pass bra. Men men... Halsen känns lite tjock också. Som om någon lagt bomull just där man sväljer så att säga. 

Skit också. 

Ute skiner solen och det är plus grader. Jag har ballkongdörren lite öppen och den svala luften fyller rummet med ny energi. Åh äntligen. Nu vågar jag nästan tro att vår/vintern har börjat. Fantastiskt. 

Bara för att jag uttalar (skriver) dessa ord så lär det bli -20 grader och snöstorm. Just my luck så att säga. 

Men ikväll ska vi fira finaste Ilo, senare blir det nog en Hotell-sväng. Kanske. När dotra ändå ska sova hos sin morfar så varför inte? 

Aja, vi får se. Nu ska jag mota den begynnande förkylningen med alvedon och dricka lite kaffe. Nog fan ska det bli folk av mig med idag. 

Puss på pannan.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0