Härliga tid..

Nu sover min skatt, hon har egentligen sovit en bra stund, men det var så mysigt när hon sov i min famn.. Vi har några jobbiga stunder, kvällarna när hon inte alls vill slappna av och sova, fastän hon är trött.
Då tittar hon på mig med sina stora klarblå ögon och ler, är det konstigt om man smälter?

I morgon kommer äntligen min älskade gubbe hem igen. Om än "bara" för en vecka, men det ska bli så himla skönt. Det är så ensamt här på Forsgränd då inte han är hemma, speciellt på kvällarna, när man vill ha någon att ligga i soffan bredvid, någon att fika med och framför allt, någon att prata med. Någon att krypa nära i sängen och bara sova bredvid. Kudden har fått duga och Anna såklart. Men hon sover ju i sin egen säng, hon brukar vakna runt 6 tiden, så då får hon komma till mamma och mysa och FÖRHOPPNINGSVIS somna om.. Oftast får hon en flaska och sen somnar hon om igen.. Så duktig tjej. =D

Ute har det slutat snöa tror jag, känns skönt tycker jag, jag har ingen lust att skotta snö i morgon.. Men måste man så måste man.. Tyvärr. Funderar på om jag skulle ha bakat dom där goda havrekakorna med nougat i morgon.. Får se om jag känns ha lust. Annars tar vi det på måndag.

Appropå måndag så ska vi tjejer träffas igen, kanske pappa vill ha lite egen-mys med Anna så jag kan dricka mitt kaffe i lugn och ro..? Vi får se. Hur som haver så är det Gulldalen som gäller denna gång, det ska bli roligt. Hoppas verkligen att vi fortsätter med dessa träffar, det är så roligt att ha några att prata med, det bli lätt väldigt mycket; "Jasså, säger du det?", "vad säger du? Ja vad säger du mammas skatt" och pruttar på magen.. Man känner sig ju lite lätt galen när man tänker efter. Där sitter man, på golvet och pratar med en tös på drygt 3 månader hela dagarna.. Inga vettiga konversationer kanske, men ack så trevligt i alla fall.

Måste komma ihåg att köpa mera inslagspapper i morgon, jag har ju bara varit påväg sedan i onsdags.. Men det börjar brinna i knutarna så att säga. Hehe.. =P Är det någonting mera som jag måste köpa? Juste, en "akut-julklapp".. Undra vart fan jag ska hitta den då? *suck*

Tror att mitt nyårslöfte får bli att planera bättre..

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

=) ja tycker du e duktig du med =) jodå de gick bra, bara att hoppas att ett paket ska komma på posten nu då, annars fattas de en massa klappar =/ men ja håller tummarna.. ah jag förstår det.. De e jobbigt att skiljas från djuren.. men du får ju iaf träffa henne ibland :)

Kram

2008-12-21 @ 11:51:33
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Ida L

Ammar du inte Anna?

Kram

2008-12-21 @ 12:25:06
URL: http://mammaida.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

vad är det för sista julklapp du har kvar då?! =)

2008-12-21 @ 12:28:37
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Petra

Jag måste komma förbi med julklapparna :)!

2008-12-21 @ 18:43:49
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0