Reeeeeeeeegn och varmt..

Micke hade ställt sin klocka på tio över 6 sa han.. När jag vaknade till kvart över 7 sov då han fortfarande.. Och dom skulle ha åkt strax innan 7. Tur för honom att jag vaknade och att hans sällskap var försenat. Ibland ska man ha tur. Gick ner, gick på damernas, IGEN, och kokade mig en kopp te. Allting som kunde ha gått fel gjorde inte det. Kändes väldigt skönt att mysa ner i soffan framför Dr Phil och dricka en kopp varmt, gott blåbärste och mysa med hunden. Utanför så regnade det, ganska gemytligt ändå. Att klockan var ca 7.30 på en söndag rörde mig inte så mycket i ryggen just då faktiskt.. Det enda jag störde mig på var att min nässpray är slut så nu måste jag andas genom munnen.. Fast till och med det kan jag acceptera idag. Jag vet inte vad som hänt med min tolerans, I'm not my self yet..

När jag gick och la mig igår kväll vid kanske halv 11 snåret så hörde man verkligen alla "tuffingar" som for fram och tillbaka, fram och tillbaka på Hammarstrands gator och spelade alldeles för hög musik för att öronen ska må bra. Fine, det är ju ändå lördag kväll tänkte jag.. Spela på, be my guest.

Men när jag vaknade vid halv 3 och var på damernas IGEN och dunket från centralgatan var i samma volym som om dom stått UTANFÖR mitt sovrumsfönster, då blev jag förbannad.
Visst, Du kanske inte vill sova klockan halv 3 på en söndag morgon, men det finns andra som vill det. Ta tex de stackars pensionärerna i Satelitboendet. Visst, majoriteten av dom kanske inte har lika bra hörsel som jag, but still, det finns ingenting som ger Dig rätten att spela fruktansvärt hög musik om nätterna alldeles utanför deras sovrumsfönster. Det nästan vibbrerade i mitt golv, och jag bor "nere i svackan". Hur ska det då vara för dom?

Jag har nu avklarat det mesta av morgonens sysslor, förutom att ställa mig i en lååång och vaaarm dusch. Hoppas att nästäppan släpper, annars får jag och Bettan ta oss en sväng till Stugun och köpa nässpray.
Önskar verkligen att vi hade kunnat ha det på macken här med..

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0