Kan framtiden komma nu?

Min sambo är ungefär den undebaraste som finns.

Jag har pratat ganska länge om att jag inte vill bo kvar här på byn, här i Hammarstrand. Men jag vet inte vart jag vill flytta heller. Jag vet inte vad jag vill göra sen när Anna blivit lite större och min mammaledigjhet lider emot sitt slut. PLugga kanske? Och det kan jag göra vart som helst. Micke får ju inge jobb hemmavid inom sitt yrke, så alltså skulle vi kanske behöva flytta till och med. Men vart?

Det är så himla mycke konstigheter här nu.. Droger i omlopp, konstiga människor och en massa konstigt bara. Jag vill inte att min Anna ska växa upp på ett ställe där ALLA känner alla och LÄGGER SIG I. Jag vill att min dotter ska kunna bo på ett ställe där det finns sysselsättning för ungdommar. Det gör det inte här. Vi har inte ens Statoil längre.

Hur som helst, så pratade vi om just detta idag, och för en stund sedan så kom vi så gott som överens om att vi kommer att flytta innan Anna kommer upp i den åldern då dagis etc börjar bli aktuellt.

Men vart?

Kommentarer
Postat av: Kickan

Umeå? Fast nä. det blir så långt för mig och åka när jag flyttar härifrån...

2008-10-09 @ 21:10:22
Postat av: Marre

haha nu fatta du va jag menade med att han hade varit busig :P hahahah

2008-10-09 @ 21:22:41
URL: http://baabiiisch.blogg.se/
Postat av: Linda

Då är ni inne på samma bana som mig och Anders då.. Vi har också bestämt oss för att flytta, Bispgården och Hammarstrand är inte direkt det ultimata stället att växa upp på med tanke på hur det är här, och det finns inte heller jobbmöjligheter så länge man inte vill bli fast inom äldrevården i princip. Men den eviga frågan är ju just det -vart ska man flytta?

Östersund finns ju alltid, men jag menar.. det må ju finnas nåt roligare ställe att flytta till ändå? Det är ju inte direkt en toppen-stad...

2008-10-09 @ 22:12:39
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: josse

Hehe ja du mitt senaste bloggande var väldigt läsbart, men nu har jag ändrat det..

Ja tiden går oerhört fort kan jag tänka mig..

Flytta in till östersund då, fast kanske inte så centralt. kram

2008-10-09 @ 22:23:49
URL: http://josefinesaramadelene.blogspot.com
Postat av: sandra

hihi tack.. =) jag hoppas det.. ler =) Oj det var inte dåligt, visst ni måste fortfarande lista ut vart men ni har ju nått år på er att klura ut det.. Ni har ju iaf tagit beslutet. och det är stort =) Kul för er.. kram

2008-10-09 @ 22:47:39
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0