Sikke natt, sikken dag.

Kvällen började ju inte bra. Redan vid 17 (!!) började skruttis bli trött och ville sova. Hon hade enbart sovit 50 minuter på dagis då hon vaknat och varit så galet ledsen, ingenting hjälpte.

Eftermiddagen och kvällen fortlöpte därför i gnällighetens tecken, underbart. När kvällen kom och det faktiskt var dax att sova, bestämde sig den söta dottern att mamma ska få jobba hårt för att få mig att slappna av, lugna ner mig och S.O.V.A. Även det, underbart.

1 timme av gråt, kastandes av nappar och lite mera bråk så somnade hon tillslut. Pjuh tänkte ju jag då. Det skulle jag inte alls det ha gjort.

När jag la mig (alldeles för sent, som vanligt) så fick jag sova i ca 1 ljuv timma. Sen började det. Skrik/gråt/skratt- kalaset. Heeeeeeeeela långa natten. Kul. Verkligen.

När jag vaknade första gången så var det för att jag skulle ta bort en av kuddarna under huvudet på mig själv, då ställningen för nacken inte var den ultimata. Hur som helst så är ungen borta?!

Går ut i vardagsrummet och där sitter hon, i morbrors knä, framför datorn och kollar när han spelar WoW. Kanon. Hur ska jag få denna unge att somna nu då?

Efter en ca timme så somnade hon om. Guuuud så skönt det var att blunda och somna in.



I en halvtimme ungefär. Då var det gråååååååt och en borttappad napp. "Tutte. Tuuuuuutttttttttte" *vänder upp och ner på hela sängen och finner slutligen nappen under kudden (?)* Shyyyy shyyy, sooooov, mamma är tröööööööööööööööööött...

En timme senare: "Tutte. Tuuuuuuuutteeeeeeeee. Mama. Tutte?"
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! *leta leta leta. Hittar ingen!!!!!!! Ut till "napp förrådet" och hämta en ny* Sooooov nu mitt lilla hjärtegull, sooooooooov.

Och det gjorde hon. En stund. Sista gången jag kollade på klockan var det ca 04:55. Jag var även irriterad över att inte M svarat på mitt übergulliga god natt-sov gott- sms sen somnade jag om i tron om att KANSKE skrutt-ungen sover lite längre på morgonen nu efter en sådan strulig låååååång natt. Men ACK så jag bedrog mig.

Klockan 07.15 fick jag ett finger i ögat och en skallning och då var det morgon.






Dagen har egentligen gått i gnällets tecken mest hela dagen. Har det inte varit Anna som gnällt efter napp/vatten/pepparkaka/banan eller dyl så är det jag som gnällt på brorsan om att det är MIN tur att spela datorspel - Sims3 närmare bestämt. Suck.


Men medans Anna sov idag har jag iaf hunnit dammsuga. Yeay.


Ont i handleden har jag oxå. HOPPAS för guds skull INTE det håller i sig till veckan, då jag ska JOBBA för första gången sedan 22:a september på tisdag. *håller tummarna*

Aja, nu har jag svamlat färdigt, det jag egentligen ville med detta är att Anna somnade på ynka 15 minuter ikväll, utan gråt och nappkastning och att en av mina favorit bloggare har nu mera bytt blogg.


Nu ska jag koppla bort disken och sätta mig i soffan med ett glas julmust.

Natti natt.

Kommentarer
Postat av: Linda Amcoff

Va duktig hon verkar vara at prata! =)

tutte, pepparkaka och allt vad det var. Gabriel har samlingsord för det "mmmmmm"



Skönt att vakna av et finger i örat och en skallning. Märkligt vad man står ut mde för de små älsklingarna! =)

2009-12-12 @ 19:06:30

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0