Okej, here we go.

8 sanningar om mig:

1.
Jag är fruktansvärt mörkrädd.
Även om jag tex går ut och hämtar ved i mörkret så inbillar jag mig att någonting ska komma och skrämma mig, så jag tappar all ved över mig och blir liggandes helt hjälplös.

2. Jag har lätt för att känna mig ensam. Jag är av den kalibern att jag behöver människor omkring mig. Kanske inte hela tiden 24/7 men jag behöver en viss dos av umgänge varje dag. Eftersom jag är en sådan som tänker alldeles för mycket lite titt som tätt kan jag lätt känna mig ensam och övergiven. Jag jobbar på att sluta med det.

3. Jag har ett beroende. Innan jag blev gravid snusade jag. När jag fick reda på att jag skulle bli mamma slutade jag snusa och gick över till nikotinfritt. Men.. När Anna föddes och jag slutade amma så BÖRJADE jag igen. Ett väldigt dumt beslut och det ångrar jag. Bara jag hittar motivatione igen så ska jag sluta. För gott.. Precis som pappa. =P

4. Jag tittar mycket på TV. Tro det eller ej, men småbarnsförälder är jag och likt för bannat finner jag tid att titta på Top model, Våra Bästa År, One Three Hill, That 70's show, Unga mödrar, Joey, Glamour (tragiskt men sant)...

5.
Jag GILLAR att städa. Även om det kanske inte verkat som det den sista tiden = sedan Anna föddes, så får jag någon slags ro i kroppen av att städa. Jag använder även städningen som ett sätt att avreagera mig när jag är på dåligt humör och faktiskt, läs och häpna, som avkoppling.

6. Jag tycker om att läsa böcker som är verklighetsbaserade. Böcker så som Gömda, Asyl, Mias hemlighet, Mias systrar, Mamma sa att jag var sjuk, Flickan som inte fick finnas etc...

7. Mina vänner och familj är det käraste jag har. Utan mina få, men underbara vänner, skulle jag inte kunna fungera. Jag behöver mitt lilla nätverk för att må bra. Utspridda lite här och var är dom, men det spelar inte så stor roll. Huvudsaken jag vet att dom finns där. Utan min underbara dotter och hennes pappa skulle inte min vardag fungera och utan min pappa skulle jag gå under. Min syster och min bror är väldigt viktiga för mig och jag saknar dom när vi inte träffas så ofta. Min mamma har verkligen varit ett bra stöd och en stor hjälp när jag haft det lite körigt så utan er vore jag ingenting.

8. Mitt första stora beslut som gjorde mig till den jag är idag är Bettan. Min fina Bettan. Min vackra blandras Bettan. Jag saknar henne varje dag, men hon har det kanon där hon för tillfället bor och jag hoppas våran hemsituation stabiliseras så hon kan komma hem igen.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Nu fick man reda på en massa om dig. Vad modig du är som vågar dela med dig av det!:.)

2009-02-07 @ 12:51:49
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0