Kvällen är här

och snart är det väl dax att sova..?

Kvällen har varit lugn, badade Anna, tittade på reprisen av Top Model och käkade en så kallas "TV-dinner" =P
Nu sover min lilla skatt, hon tog och powernapade i ca 15 minuter vid 19 tiden, dvs hon har precis somnat. Men det gör ingenting, är man trött så är man. Kände mig som en dålig mamma som väckte henne, men annars skulle hon inte sova i natt.. Hur som haver så sover hon så gott i sin säng nu iaf =)

Ute snöar det, IGEN. När ska det vara nog? Vintern är alldeles för låång här upp i Jämtlands kalla skogar, jag vill ha minst 6 månader sommar, 3 vår och 3 höst. Dvs ingen vinter alls. Det skulle passa mig perfekt.
Men man kan ju inte få allt här i värlen så jag får väl helt enkelt acceptera vårat kalla klimat och vara hemligt bitter på min pappa som har det varmt och gott inne även om det är närmare 30 grader kallt.. Själv får man slå sig på fingrarna för att man "glömt" att hämta ved och lura in sig i ullfilten jag fick i julklapp. Bitter..? Lite då..

Aja, nu ska jag kolla lite bloggar och sen lägga mig och läsa Lyckans hjul är det nu jag plöjer mig igenom..

Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Petra

I veckan är de du som bjuder på kaffe ;)!

2009-01-26 @ 12:51:51
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: PeeWee

Vinter <3

2009-01-26 @ 17:06:34

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0