Det var kanske inte så konstigt ändå..

Skruttan vaknade i morse och var piggare och kramigare än vanligt. Så vi myste en stund innan vi klev upp och kokade kaffe och gjorde ordning en portion gröt.

Efter gröten så satte jag mig här framför datorn, men det gillades inte av tösabiten. Hon levde om som bara den. Halv skrek och pratade HÖGT. Jaja, tänkte jag, vi kan väl kanske leka lite då..
Men INGENTING dög. Inte bygga klossar, läsa bok, ingenting.

Efter vid 10- 11 tiden så kräktes hon ett stort lass med havregrynsgröt. Aja, tänkte jag, havregrynsgröt har ju en tendens att se MYCKE ut.. Hon fick ta en dusch och jag snuddade vid tanken på att hon kanske har fått magsjuka eftersom alla hennes fastrar och farmor har legat i det under natten och vi åt middag där igår kväll.

Efter den insidenten så verkade allt frid och fröjd, hon var fortfarande allmänt missnöjd men inge mer.
Väckte skruttans morbror och gjoode lunch till oss allihop.
Mamma scans köttbullar (som är mjölkfria) och pasta med hemgjord gräddsås (sojagrädde och viltfond, även den mjölkfri). Det var super gott. Men eftersom min bror inbillat sig att han inte tycker om köttbullar så stekte jag korv till honom och jag och Anna käkade köttbullar och sås.

Efter ca en halv timme så kommer ALL lunch upp. Och det syntes att det inte var den "vanliga" kräkningen, som om hon ätit för mycket, utan hon fick verkligen kämpa. Mammas lila älskling. Hon blev ju såklart ledsen efteråt.. Huvva..
Sedan vi tvättat av oss och torkat upp allt så somnade hon i min famn.

Jag la ner henne i hennes säng, men jag vågade inte lämna henne, ifall hon skulle behöva kräkas mera, så jag la mig i våran säng och kollade på TV. Naturligtvis somnade jag med. Efter kanske en halvtimme så vaknade hon igen, men då la jag henne bredvid mig så somnade hon om igen.. Så vi sov kanske från.. Halv 1 till kvart i 3. Välbehövligt för oss båda.

Men efter det så har hon inte kräkts mera, varit lite gnällig men lekt lite och kutat runt med lära-gå-vagnen. Hon fick lite kräm och lite limpa med smör på ist för middag, men hon ville knappt ha någonting.

Nu sover hon iaf och åt nästan 240 ml välling. Hoppas det inte var magsjuka, utan bara någonting annat.. Mammas tjej.

Ja, så det är vad vi gjort idag.. Vad har Du gjort?

Kommentarer
Postat av: Jannice

sv; Ja en helt underbar dag blev det! Det kändes extra roligt, eftersom M, Amandas kille, fick uppleva Fårö för första gången i sitt liv. Tror han uppskattade det! :-)



Har ni dåligt väder där uppe n? Läste på nätet att det skulle komma värsta tråkiga vädret från Polen..och ni skulle få ca 5 grader bara hemska tanken

2009-07-07 @ 21:30:55
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/
Postat av: Jannice

Ja usch fy, för både akllt sommarväder och magsjuka. Hoppas allt blir till det bättre!!

2009-07-07 @ 22:04:07
URL: http://jannicejarpe.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, ja...

Nu har jag "tappat" alla knappar på spisen. Terroristen vrider på plattorna när de ska vara avstängda och vrider av dem när man lagar mat. =)

2009-07-07 @ 22:21:47
URL: http://lamcoff.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0