2009-06-17

Morgonen blev stressig, som vanligt när man har en tid att passa.
JAG vaknade av Anna klockan 7. Vi klev upp, kokade kaffe och myste en stund i soffan. Halv 8 gick jag och väckte Micke första gången, jag ville hinna duscha innan vi skulle fara. Kvart i 8 så väckte jag honom igen och sa lite sådär kärleksfullt bestämt att nu fick han faan kliva upp. "Mmmmmmmh.." Suck. Klockan 8 fick jag duscha, han började ge Anna gröten. När jag duschat klart fick jag meddelande av mamma att hon snart var påväg. DÅ säger Micke att han ska duscha oxå. MEN VA FAN?! Har jag nämnt att min sambo är en TIDSOPTIMIST?! Vi skulle nämnligen åka halv 9.

Hur som helst så tog vi väl oss iväg kvart/tio i 9. Vi hade egentligen inte så bråttom, eftersom tiden hos Ögonmottagningen inte var förän 10,15. Men ändå.. Vi hade bestämt att vi skulle åka halv 9 för att slippa STRESSA. Men men..

När vi väl kom fram så fick vi vänta ett litet tag innan vi fick komma in, den kvinnliga läkaren kollade på olika avstånd Annas ögon och lyste med en lampa. Sen lyste hon igenom ett slags glas för att kolla lite mera extra. Anna fick ögondroppar och sen fick vi vänta i 15 minuter i väntrummet. Efter 15 minuter fick hon ögondroppar igen och vi fick vänta ytterligare 30 minuter innan vi fick komma tillbaka, Såså vi gick och satte oss i fiket och drack en kopp kaffe och tog en macka, skruttan fick sig lite frukt under tiden.

När vi kom tillbaka efter fikat så lyste läkaren i ögonen igen, provade med olika glas och lyste.
Sen var undersökningen klar i princip.

Summa sumarum:
Skruttan skelar på vänster öga, så hon kommer få bära en lapp för höger öga 1 tim/dag för att träna upp musklerna i vänsteröga så dom skall vara lika. Hon har bra syn, är lite översynt men det var ganska normalt i hennes ålder så det var ingenting att oroa sig för just nu. Är det lika mycket brytningsfel när vi får komma tillbaka efter någon månad så skulle man EVENTUELLT fundera på vad man kan göra. Men troligen kommer det att ordna till sig med tiden.

Så det gick bra, skruttan var jätteduktig när läkaren lyste i hennes ögon. Satt stilla och skötte sig PERFEKT! Mammas vackra tös :)

Efter besöket där så gick vi på stan, käkade lunch och strosade i affärer. Jag hittade ÄNTLIGEN det jag ska ha på mig på bröllopet på fredag, jag är nöjd! Sen köpte jag nya strumpor till skruttan eftersom hennes spårlöst försvinner. Och ett par urgulliga shorts =D

Vid 2 åkte vi ut till Torvalla och myste med Annas morfar i nån timme innna vi åkte hem.

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen gå och lägga mig. Är trött efter denna dag + lite huvudvärk.

Kommentarer
Postat av: Linda

Va skönt att allting gick bra! Och va söt hon kommer vara som pirat! Lillstina!



Och va Sköööönt att det inte bara är jag som har en man som är fullkomlig tidsidiot. Jag hade nog varit nära att lämna karlfan i duschen och åka själv. Begriper inte hur svårt det ska vara att ta sig upp samtidigt som alla andra. Anders är av nån anledning så hemskt mkt tröttare än jag och kan inte alls kliva upp samtidigt som jag utan måste väckas 40 ggr.

2009-06-17 @ 21:21:18
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Rackarns vilken duktig tös hos ögonläkaren!



http://mammagladh.blogg.se

2009-06-17 @ 21:35:43
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Erika

Jaha ! Det förstod jag faktiskt inte , hih, vad glad jag blir :D

Jamen fy fan ! Fråga inte mig, för som det verkar så kommer jag aldrig få vara ledig någonsin igen !

JOBB, JOBB , JOBB och JOBB ! Det blir nog ingen bal på slottet ändå ;D



Nä, men seriöst så borde vi väl kunna hinnas med på lördag. Imorgon jobbar jag heela förbannade dan(vilket också är min och J's ettårsdag, roligt firande !)

Freda jobbar jag, hinna hem, fixa sig och iväg på midsommarfest. Men lörda borde hinnas med :D

2009-06-17 @ 22:00:30
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha ja nå sånt besked blev de inte ;D



Här blev man framflyttad. O me all säkerhet lär den väl trivas där inne så man får gå över tiden å ;)



Ja förstår du blev lite chockad! :)



Jadu, den där dåren i Kälarne ska man ju fan inte lita på, eller tro alltför mkt på som de verkar.



Kram

2009-06-17 @ 22:24:51
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va duktig hon har varit hos läkaren. Jätteduktig =)



Va skönt att de inte var så farligt. hoppas de går bra med lappen nu då=)



O va skönt att ha kläder färdigt inför bröllopet nudå :)



Kram

2009-06-17 @ 22:27:31
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va duktig hon har varit hos läkaren. Jätteduktig =)



Va skönt att de inte var så farligt. hoppas de går bra med lappen nu då=)



O va skönt att ha kläder färdigt inför bröllopet nudå :)



Kram

2009-06-17 @ 22:28:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0