Vad är vackert? Egentligen?

Vi har en dammsugare här hemma.
Den är röd, gammal, ful och lever om nå fruktansvärt.
Den är halvtrasig, det fattas "delar", dvs alla små olika tillbehör finns inte längre.
Det fattas ett "lock" där alla tillbehör ska vara gömda.

Den är hemsk egentligen, men den fungerar.

Erika var hos oss för några dagar sedan, och hon sa en grej som jag började fundera över nu när jag dammsög.
Erika är 2 år gammal, och redan klokare än de flesta.

"Jag tycker den är vacker" säger hon och pekar på dammsugaren. Vacker.

Egentligen, vad är vackert?

Våran fula dammsugare enligt Erika, vad tycker du är vackert?

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Hm, det där var intressant... riktigt intressant. Kanske har vackert med att göra att det inte ser ut som allt annat...



Kanske hade hon inte lagt märke till den om den varit i perfekt nyskick som "alla andra" dammsugare.



Kanske var den vacker för att den var er dammsugare och hon tycker om er. Eller för att den gör sitt jobb...



Kan spekulera i evighet, nej, du får helt enkelt fråga henne vad hon menade!:.)

2009-03-09 @ 14:39:37
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: sissi

sånt som man har svårt att släppa blicken ifrån, utan att drabbas utav äckel känslor kanske?!......det där måste vara kanske det mest poetiska jag kläckt ur mig på väldigt länge!

2009-03-09 @ 15:05:39
URL: http://blogganblogganssons.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag tycker att skönheten kommer inifrån.. Så kanske dammsugaren är vacker, för att den gör det den ska. Den har varit med om en hel del därav dess skavanker.. Precis som vi människor.. Är man inte vacker om man har några skavanker? =)



Barn är oerhört kloka!:D



Sv: Ah, ja de e ju perfekt att kunna göra så.. Ska du isåfall göra de när micke är hemma?

Kram

2009-03-09 @ 17:20:14
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

ja de e ju supersmart =) hehe nej de e inte alltid så lätt att lämna ifrån sig dom ;)



Nej usch o fy.. De vill jag inte ha..!!! Huvva.. Men mår fortfarande illa :(

2009-03-09 @ 18:50:42
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0