Dagis!

Nu håller vi tummar och tår att inte jänta blir sjuk, igen.
Nu har jag iaf lämnat skruttisen på dagis, stannade en stund men sen tyckte dom att det gick bra så dom skickade hem mig. Idag är alltså sista inskolningsdagen.

I morgon är Anna ledig, eftersom jag ska in till Östersund och ta bort mitt förbannade gips. I can't wait! Sen ska hon på dagis onsdag och torsdag, ledig fredag till måndag.

Sen börjar vi "på riktigt" med de 15 timmarna i veckan som hon ska gå =)

Idag tänkte jag ta tag i hemmet på riktigt. Stääääääääda och, i mån om tid och ork, även putsa fönstren. Innan det är för sent menar jag.. Tänkte att jag skulle ha tagit mig iväg till nått ställe där jag kan spola av bilen inför i morgon, men samtidigt så känns det ganska värdelöst. Eftersom stadsbergstunneln är avstängd så måste vi åka vis höglunda- borglunda så då kommer bilen bli lika jävlig igen.. Men jag vet inte hur jag ska göra.. Vi får se..

Sen ska jag ringa, helst för en stund sedan men måste ju vänta på telefontiden, till HC och fråga hur jag ska göra ang vaccinet för svinis.. Var inte tänkt vaccinera mig, eftersom jag tänkte "blir man sjuk så blir man.." Men nu.. Mmmmh.. Ja jag vet inte.. Nu har jag även hört att de ska vaccinera barn över 6 månader, eftersom de som blivit sjuka i den åldern (mellan 6 mån och 3 år) har blivit rejält sjuka och vissa har inte klarat sig.. Så jag vet inte!

Ska iaf ringa och fråga sköterskan om råd..

Ja, det är väl vad jag ska göra idag innan jag hämtar Anna klockan 14.
Vad gör Ni idag?

Kommentarer
Postat av: Linda

Vaccination för allmänheten nästa vecka säger faster insatt. Jag hade inte tänkt vacinera mig heller, men har tänkt om för Gabriels skull. Jag tänker inte ha på mitt samvete att jag smittar honom. Ska på BVC i morgonn för 18 månaders kollen om läkaren är där nu. Hon har ju varit borta typ 100 år så han är snart 20 månader juh. Tänkte fråga om Gabriel ska ha vaccin eller inte....

2009-11-09 @ 10:33:31
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Linda

Vårdnadshavre till barn under 3 år står det den här veckan. Men det står inte på Hammarstrand hälsocentals hemsida. Hur gör man då? Jag begriper inte vad som gäller när det står olika på jll.se och Hammarstrands egna information

2009-11-09 @ 12:20:08
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: linda larsson

far över överammar i stället den är 2 mil kortare än över borlunda...tvätt möjlighet till bil finns ju här i garaget... kram linda

2009-11-09 @ 13:12:19
Postat av: Linda

Och jag fortsätter mala...

Läste på jll.se att det enbart är de barn som tillhär en riskgrupp som ska vaccineras under 3 år. Så har ju absolut inte jag fattat saken i media. Tur man begriper allting.

2009-11-09 @ 14:54:47
URL: http://lamcoff.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0