Stackars lilla barn. Dumma mamman.

Nattningen idag gick P-E-R-F-E-K-T! Så där borde jag ha anat oråd.. Men icke.

Vi börjar från början, Anna har ju varit grinigare än vanligt vid nattningen och ingen, allra minst jag, har förstått varför. Nya tänder? Allt med att hon lärde sig gå för en dryg månad sedan? Ont i magen? VAD?!
Sen när hon väl somnat så har hon sovit någon timme, vaknat och varit otröstlig. Så ledsen att det inte egentligen gått att trösta utan att jag fått lägga mig i vår säng och hålla om henne och sjunga lite. Då har hon kunnat slappna av och somna om..

Igår blev det så igen, men då var hon så otroligt ledsen, bara grät och grät och kramade om min hals superhårt. Fattade ingenting, tänkte kanske mardröm? Efter ett tag bad jag Micke tända lampan i vardagsrummet och vi kollade på allting så hon skulle förstå vart hon var om hon kanske fortfarande var kvar i den eventuella mardrömmen.

Efter ett tag så lugnade hon ner sig så Micke fick släcka lampan. Då började hon gråta, igen!

Men dumma-dumma-dumma-mamman!! Att jag inte fattade det, hon kanske har börjat blivit mörkrädd?!

Hur som helst så somnade hon om tillslut i min famn, i soffan, till Män som hatar kvinnor. (jag försvarar mig med att hon, tack och lov, inte förstår vad filmen handlade om.........)

Som sagt, nu ikväll gav jag henne vällingen i sängen, drog inte för gardinerna för dörren och hon somnade på 10 minuter. Utan tårar och gråt. Underbart. Efter en halv timme gick jag in, tog undan flaskan och stoppade om. Sen gjorde jag det. Jag drog för gardinerna för dörren. Allt var frid och fröjd. Tills klockan 20. Då vaknade hon, grät så mycket och slutade inte förrän jag tänd nattukslampan och ställt den på golvet för att det inte skulle bli sådant direkt ljus in i hennes säng.


Mammas lilla älskling är mörkrädd. Vad gör man då? Ska man ha en lampa tänd jämt när hon ska sova eller hur ska man bete sig? Finns det några "vetare" därute? Hallå?





Nu ska jag dela på sockerkakan och i morgon ska jag göra TÅRTA för då fyller jag 21 och min söta lillebror fyller 18. 18 år! Min lille lillebror. Helt galet.

Sov så gott lovers.

Puss

Kommentarer
Postat av: Jannice

Lovis är mörkrädd. Vi köpte en nattlampa, som man stoppar in i kontakten. Vår hittade vi på Jysk i Sollefteå, för en billig peng. Den är igång på nätterna, och när Lovis vaknar så kan hon se vart hon är, och slipper då bli så där rädd. Alla barn är mer eller mindre rädda för mörkret. Speciellt då de drömt något..

2009-09-01 @ 23:35:58
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Kjell

Det finns ju små "nattlampor" man kan köpa som ger ett milt ljus.

Stort grattis på födelsedagen//KB

2009-09-02 @ 03:23:38
Postat av: Eruuka

Men Marie, hur skulle du kunna veta att lillfisen var rädd för mörkret? Hon kan ju inte kommunicera så väldans bra ännu iaf, men nu vet du ju och är iaf en bra bit på vägen ! :)



Och tack, kanske finns Hammarn kvar, vad vet man om man inte provar?

2009-09-02 @ 05:52:49
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Sandra

Stackars liten.. Kan ni inte ha en nattlampa då tills det går över? kan ju vara en period. hon drömmer säkert väldigt mycket nu, och vaknar hon till då på natten och allt är mörkt kanske de känns läskigt..



Finns ju nattlampor som du kan sätta i uttaget, som ger ett behagligt sken i rummet.. Om inte annat svaga fönsterlampor?



Skönt iaf att ni ev. listat ut vad de berott på..



Kram



sv: Tack :) de hoppas ja med.. de e visst en riktig liten buse därinne :) trotsar redan ;)

2009-09-02 @ 08:44:27
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

"Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år.. Ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva, ja visst ska hon leva uti hundrade år.."



GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VÄNNEN :)

Hoppas du får en underbar dag!!

Kram

2009-09-02 @ 08:45:43
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Linda

IKEA har ju supersöta små lampor som inte ger så mkt sken, men ändå ledljus lixom. Kanske prova med en sån? Eller bara sätta upp nån gardin som släppper igenom ljus? Jobbigt för lillstrumpan!

2009-09-02 @ 09:15:11
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Linda

Sådär var Celia ett tag också, hon skulle absolut ha en lampa tänd när hon skulle sova! Jag hade en vägglampa från IKEA, en rosa blomma, som inte lyser så starkt.. utan ett "Mjukt" ljus, jättemysig. Den var från början tänd hela nätterna, efter några veckor började jag släcka den när jag själv gick och la mig, och nu vill hon ha det kolsvart när hon sover igen.



Men ni kanske sover i samma rum som Anna, och då kan det ju vara lite störande för er med en tänd lampa kanske.. ni kommer nog på nåt :)

2009-09-02 @ 09:50:55
URL: http://ziquita.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0