Du är vindarna som bär

God förmiddag. 

Idag är det lördag. 
Igår blev städningen klar i 2an, och det var med liiite vedmod som jag stängde dörren dit faktiskt. Det är en så himla mysig lägenhet men denna vi bor i nu är faktiskt mysigare. Det känns mer som ett hem, vårat riktiga hem. Skrutt har eget rum och hennes små möbler och leksaker får plats utan problem. Jag har ett riktigt sovrum där jag inte behöver klättra över leksaker och sängar för att kunna lägga mig. Vardagsrummet är stort och rymligt, nästan för stort. 

Eller har jag "för små" möbler? :)

Köket är en smula litet, men samtidigt så är det precis det jag behöver. Gott om skåp och 2 "skrubbar". Ett fungerar som städskåp och i det andra har jag återvinningen och hundmaten. Perfekt. 

Badrummer är mycket mindre än det i 2an, men det känns på något vis tillräckligt rymligt. Jag tror att man skulle kunna ge mig mindre utrymme och jag skulle vara nöjd, bara lillan har sitt egna rum. 

Hon är så stolt över sitt rum. Hon visar alla som kommer sitt rum och leker hyffsat bra där inne ändå. Min lilla skatt. 

Ska kolla upp vad det skulle kosta att måla om hennes rum, men det är en del jobb med det. 

Eftersom det är en mörk brun färg på väggarna nu, så måste det grundas först, säkert 2 ggr och sen måla på den färg som vi vill ha. Jag frågade skruttan och hon ville ha grön, så blir det ommålning så kommer det bli grönt. 
Men jag funderar på att kanske spara en vägg brun och måla resten grönt, kanske en mild och mjuk grön. 

Aja, den som lever får se. Nu ska vi käka frukost och sedan ska jag hämta tvätten i tvättstugan. Packa lillans väska och fara till Ammra en sväng och lämna min spotify-inlogg inför kvällen.

12.30 börjar arbetet och när det är klart ska jag hem och göra mig i ordning inför kvällen. 

Adios lovers!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0