Mina små lovers

God eftermiddag mitt vinterland!

Idag har det varit en produktiv dag måste jag säga. Jag har hunnit med att ha ett mindre möte med chefen, druckit kaffe på jobbet, fått mera jobb, fått i mig kaffe hemma med goda vänner, ätit, varit en god vän, gosat med prinsessan och kockat ihop en middag. 

Middagen var himla spännande. Hade egentligen ingenting att göra middag av, men jag dök ner i kylen (inte bokstavligt) och fann lite tomatsås med basilika. Skinka och hemskt lite grädde. 

Så jag stekte skinkan, slog över tomatsåsen och grädden, kastade ned en grönsaksbuljong och kryddade lite. Kokade makaroner och slog sedan samman kalaset och kastade in det i ugnen en sväng. 

Blev helt okej faktiskt. 

Annars då? Jovars... Helt okej. 

Jobbade igår kväll, det var himla skönt!! När jag kom hem så sov dotra, men hon vaknade efter en timme och bråkade på ett tag. Slet ut lakanet ur sängen och kastade sängkläder. Tillslut somnade hon, troligen av ren ilska över att hon skulle sova, och sov sedan heeela natten i sin säng. 

Det hände typ senast när vi precis flyttat ner hit. Dvs, i somras. Men men. Jag vaknade i en smärre chock när jag insåg att jag faktiskt sovit en hel natt utan att behöva snubbla upp och hämta skrikigt barn. Ganska skönt. 

Jag skulle kunna vänja mig med det, ja det skulle jag. 

AJA, nu ska jag kila och kolla vad liten gör, det är hemskt tyst just nu.

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0