Några lyckliga få har en syster som jag.

Jag (sofie) har nu alltså försökt mig på att göra en header åt min kära syster. Stod helt enkelt inte ut med hennes tjat! Nejdå. Men, ni får som sagt inte gnälla över huvudtaget eftersom jag är en total nybörjare på att göra headers. Heter det ens headers? Jaja, just nu får det heta det.

När jag ändå har kontrollen över hennes blogg (mohahahha) tänkte jag skriva ett litet inlägg. Jag skulle kunna skriva om vädret idag, hur tråkigt det är att kolla på ridsport eller hur stressad jag är inför alla nationella prov som snart kommer på mitt schema. Men det tänker jag inte göra. Jag tänker istället sitta och berätta för er hur jävla bra min syster är. Kul va? Klart ni tycker.
Min syster, som för den delen inte är min enda syster men den enda storasyster jag vet om att jag har, är en av dom finaste människorna på jorden. Sure, hon kan vara sur och grinig precis som alla andra och vissa dagar känner jag mest för att tejpa ihop hennes mun eller något liknande. Men, det gör jag såklart inte eftersom vem ska då muntra upp mig på dom dagar jag behöver det? Vem ska jag då prata om när absolut ingen annan förstår? Men ni förstår poängen. I vilket fall är hon en sådan person som jag skulle offra allt för. Som förtjänar det allra bästa och som jag skulle göra egentligen allt för. Hon är en sådan person som alltid finns, för alla. Hon förstår alltid vad man menar utan att man behöver förklara. Hon kan se på mig, och förstå precis vad jag tänker. Precis hur jag känner och veta precis då jag behöver en stor kram. Och ibland avundas jag henne, eftersom hon är så stark. Hon uppfostrar alltså en liten tös på 2 bast, egentligen by herself. Samtidigt som hon tar hand om min kära bror, pluggar till undersköterska och håller ihop hemmet. Hon har inte alltid haft det lätt, eller hon har det inte alltid lätt. Men ändå skiner hon upp ett helt rum bara av att gå in genom dörren. Jag vet att behöver jag henne, finns hon där. Faller jag, tar hon emot mig. No matter what. Jag älskar min syster, så otroligt mycket. Och jag uppskattar allt hon gör för mig.

Nu ska jag skriva i min blogg och sedan gå och lägga mig. En ny dag imorgon, full med massa plugg och jobbigheter. Så, godnatt!

En bild på mina två storasyskon som jag älskar mer än ord kan förklara.

Kommentarer
Postat av: mamsen

<3 <3 <3 Önskar att jag hade en syster som ni 2 har!

Så underbart att läsa/höra om eran kärlek till varann,

ja alla ni syskon(de äldre) har =) det är ngt som värmer en mammas <3 så =D

Puss på er älskade barn!

2011-02-24 @ 12:33:33
URL: http://cinahsspace.blogspot.com

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0