PUST



Ja, ungefär sådär känner jag mig efter denna kväll. PUST. Middagen blev super god, ingenting att klaga på alls faktiskt! Efterrätten bestod av 3 sorters glass (varav en mjölkfri), strössel och kolasås (som innehåller skummjölkspulver, så jävla löjligt påhitt) och cola. Kokade inte ens kaffe till kom jag på nu. Ah well.

Sen åkte mostern och P vid 20 tiden och vi påbörjade nattningen i vanlig ordning. Det gick ganska bra, ett tag. Sen kom denna trotsiga skitunge fram IGEN. Klockan 22,03 sov prinsessan, utmattad med en docka i famnen under fleeze-filten i min säng. PUST.

Hon skrek som en besatt, grannarna måste ju undra. Men skit i dem, liten flicka skrek nästan så hon blev hes. Jag FÖRSTÅR inte! Vad fan ska jag göra?! Jag lyckades faktiskt hålla mig LUGN hela tiden, vilket i sig bara är ett under! Annars har jag sjukt dåligt tålamod, men ikväll gick det himla bra. I vanliga fall brukar jag bli arg och gå ut ur rummet för att kunna lugna ner mig, men som sagt. Ikväll behövdes inte det.

En sak som är säker, det är iaf att från och med nu FÅR hon inte sova på dagis. Hoppa skit alla moraltanter som kommer och säger annat, MITT barn är "bara" 2,5 men hon SKA inte sova, för då blir kvällarna hemska och hon har som rutin att vakna på natten och vara vaken sen. Det tänker jag inte ta mer. Jag ORKAR inte det.

Så, från och med måndag är det färdig sovit på dagis. Punkt slut.

Nu ska jag dricka upp mitt glas rött och sen lägga mig och läsa lite. Adios.

 

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Celia slutade sova på dagis från det att hon var bra precis 2 år fyllda. Det är DU som bestämmer, inte nå jävla moraltanter. Punkt.



2011-01-29 @ 09:44:16
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: linda

Felicia var ju 9 månader. Och marcus 2 år. Cilla får inte sova efter kl 14.

2011-01-29 @ 10:45:19
Postat av: Sandra

Edvin slutade att sova middag tidigt han också. För då var han helt omöjlig att lägga. Så han var nog bara över 2 år. Några månader till kanske.



Håller med linda. Det är DU som är mamma och bestämmer. Det är DU som känner ditt barn bäst och vad hon behöver.

Inga moraltanter som ska lägga sig i. Screw them!

Du gör de suveränt bra!!



KRAM

2011-01-29 @ 13:11:49
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

fast ett barn kanske inte orkar vara vaken tex från 7 till 4 och leka och stå i på dagis. då kanske hon måste få sova för att orka. fast jag vet ju inte vilka tider anna kommer och går:)

2011-01-29 @ 21:07:09
Postat av: Sandra

Kan lägga till att han istället fick vila på eftermidagen, ha en vilostund. Efter mellanmål. Så fick han sitta och kika på tvn eller en film och bara vara en stund så han varvade ner lite :) Funkade superbra.

2011-01-31 @ 15:25:03
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0