The weekend

Snacka om att denna helg bara flygit förbi.
På lördag morgon vaknade jag med huvudvärk, yeay. Happy me lixom. Anyways, den gick över efter en migräntablett och lite kaffe. Vidare skickade jag tösen till sin mormor för senare färd till farmorn och vi for till Sundsvall en snabb sväng. In på biltema, IKEA för lunch och sedan handlade jag en hylla att sätta ovanför TVn där alla DVDfilmer skall vara. Skitungen kan aldrig låta bli dem.

Bror och hans kärlek kutade runt inne på Birsta City för att leta rätt på en vårjacka, men de kom till bilen utan. Vi satte oss alla i bilen och for bort på Willys där vi handlade lite mat och sedan rejsade vi hemåt.

Dessa halvgalna grabbar och jag, lika galen jag. Min syster och Mosis är inte fullt lika knäppa, men inte långt ifrån <3

Hur som haver, middagen fick bestå av kyckling i ugn och klyftpotatis, möms!
Så gott som alla mina favoriter var där, mina två flickor framför allt! Mina människor <3
Bror och syster med respektive och så mitt hjärtas skatt, mammas prinsessa.
Ja, också jag då förstås. Jag åt också av maten. Haha.

Vid halv 9 kom barnvakten och vi begav oss bort till lite centralare läge, dvs alldeles mitt på byn. Där spelade vi detta förrädiska kortspel som man alltid måste hålla reda på en massa regler och skit. Suck. Jag och Janet blev "kompisar", vilket betyder att om Jag måste dricka, måste hon dricka och vise versa. Jag har aldrig varit bra på det där spelet.

Vidare tog vi oss till Hotellet och det var himla trevligt. Kom än en gång fram till att jag inte kan dansa. Jag försökte, tro mig, men jag och O dansade två steg åt mitt håll, sen två steg åt hennes och... Ja. Sen var det kört. Vi tappade bort oss, eller så blev det lite "snurr" = en yr Mary. Great.

Bråkade lite med chauffören påvägen hem, haha. Surknul. Och kom hem vid 01 tiden tror jag.

Söndagen... Vilken jävla dag!
Vaknade vid halv 10, helt otroligt att stumpan ville sova så länge!
Naturligtvis var inte livet frid och fröjd när jag vaknade, har nog inte haft en sådan migrän sedan... Ja, inte sedan jag fick min lilla flicka iaf. Har varit skonad från helvetet från det att jag var gravid, mer eller mindre. Men.
I söndags var tydligen en perfekt dag att ha migrän. Eller så var det kanske inte det.

Jag tog en migräntablett och en ipren och försökte sova. Sen var jag tvungen att ringa hem min bror så han kunde komma och vara med skrutten medans jag fick kurera mig stackars huvudvärk.
Fan vad synd det var om mig!

Tillslut så släppte helvetet iaf så man blev människa igen. Men fy fan. Aldrig mer vill jag behöva utstå den smärtan. Aldrig.

Ah well... Annars då?

Jovars, idag har jag fått VG på Etik och Livsfrågor inom vård och omsorg och det är min mammas födelsedag. Så när hon och min lilla-lillasyster kommer så ska vi käka middag tillsammans och sen ska jag iväg till Bispen och kolla om jag fått nå mera KG på kroppen även denna vecka. HOPPAS!




Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0