Just get back up tant!

Denna dag har bara flugit förbi mina vänner, fika, fika, kaffe, skratt, tårar och lite mera fika. 

Och en massa palliativ vård. Vilken jävla blandning va?

Ibland har man mindre bra dagar, så är det bara. Idag är nog en blandning mellan dem tror jag, iaf för mig. Jag har skrattat och älskat att jag har så fantastiska vänner. Men jag har även varit förbannad och ledsen över att det finns så mycket idioter i denna värld. 

Jag har till och med gråtit en skvätt, inte kanske för att jag är ledsen så, utan för att jag blir förbannad och uppgiven, frustrerad och en smula besviken. Kanske inte ens för min egen skull, utan för någon annan. 

Men, som sagt. Just get back up of that whole tant! 

Snart är det dax att hämta lillan från förskolan, och då ska vi ta och hjälpas åt att städa lite här hemma. Hon får själv ansvara för sitt rum (med hjälp och vägledning från mig naturligtvis). Hon får plocka ihop sina leksaker varje dag och när vi ska städa, hon får bestämma vart de ska vara någonstans och jag lägger mig inte i det. Hon får dammsuga och när hon är nöjd med sitt arbete så får jag ta över om det blivit missat någonstans. Hon får hjälpa till helt enkelt och lära sig att ta ansvar. Kanske låter "hårt" för att vara endast 3 år, men vi har det som en lek. Vill hon inte dammsuga så FRÅGAR jag henne om jag ska göra det ist. Vill hon det, då dammsuger jag. Vill hon inte det, så gör hon det själv. Hon vet att det ska göras och vi hjälps åt helt enkelt. 

Hon hjälper mig gärna med att torka bordet i vardagsrummet, TVbänken och köksbänken. Hon kan hjälpa mig i tvättstugan, lägga in från tvättmaskinen till torktumlaren. 

Och vi har roligt när vi gör det. För vi hjälps åt. 

Sen bråkar vi som FAN också stundvis, när hon bara vägrar att städa upp sina leksaker. Och är det då någon pärla eller nått som ligger kvar på golvet när vi ska dammsuga så får hon antingen plocka upp den och lägga den i burken eller så åker den med i dammsugaren. Så är det bara, och det slutar oftast med att hon efter många om och men plockar upp den. 

Min stora duktiga tjej. Jag är så otroligt stolt över henne. Min älskling. Mitt allt. 



Ah well, ska läsa lite mer i boken nu innan det är dax att ge sig iväg till förskolan. Måste komma ihåg att handla blöjor till natten också. Måste komma ihåg det.

Adios sötnötter!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0